Boxer je označenie motora, v ktorom se pohybujú piesty horizontálne oproti sebe a uprostred sa nacháza kľuková hriadel. Motor typu boxer je nízký, tým umožňuje pri nízkom umiestnení znížit ťažisko vozidla. Protibežný pohyb dvojice piestov spôsobuje, že se vzájomne takmer vyruší dynamický vplyv ich oscilujúcich hmôt. Tento motor môže mať preto pomerne malé vibrácie i pri dvojvalcovom prevedení.
Pridávame vám tu pár foto generáliek a úpravy subaru motorov, mesačne upravujeme približné 5-6 motorov subaru.
Najčastejšie poruchy:
-FB20 odtrhnutý časovací čleň rozvodu a pretočené ložiská na kľuke
-FA20subaru/ toyota gt86 pretočené ojničné ložiská
-EJ201/204 LPG podpálené/odpálené z ventilu pretočené ložiská na kľuke
-EZ30 H6boxer spotreba chladiacej zmesi a prehrievanie motora, podfúknuté tesnenie pod hlavou, zdeformovanie, dosadanie plochy hlava-blok
-EJ205turbo“sti“ pretočené ložiská na kľuke,zodretý motor a vysoká spotreba oleja
-EE20..diesel zlomená kľuka, pretočené ložiská na kľuke, zadretý motor, veľmi vysoká spotreba oleja,
….tak isto ako všetky subaru motory vieme upravovať výkonnostne podľa priania zákazníka alebo upravovať a zlepšovať aj sériové motory, čím im predĺžime životnosť ako napr väčším olejovým čerpadlom, kde sa zvýši tlak oleja či použiť kvalitnejšie ložiská kľukoveho hriadeľa, atď atď…